دبیر شورای امنیت روسیه از برخی دستاوردهای صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران که در دهمین نمایشگاه بین‌المللی فنی – نظامی این کشور موسوم به آرمی ۲۰۲۴ در معرض دید قرار گرفته است، بازدید کرد.

بازدید دبیر شورای امنیت روسیه از دستاوردهای دفاعی ایران در نمایشگاه آرمی۲۰۲۴

سرگئی شویگو روز سه‌شنبه با حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه که در پارک پاتریوت در حومه مسکو برپا شده است، توضیحات متخصصان درباره آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای صنعت دفاعی کشورمان را شنید.

پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه با استقبال بازدیدکنندگان از دستاوردهای جدید صنعت دفاعی کشورمان به ویژه در بخش پهپادی و پدافندی همراه بوده است.
دیمیتری شوگایف رئیس سرویس فدرال همکاری فنی-نظامی روسیه از دیگر مقامات ارشد کشور میزبان بود که روز دوشنبه از دستاوردهای صنعت دفاعی ایران بازدید کرد.
پاویون ایران علاوه بر مقامات و فرماندهان نظامی روس، میزبان مقاماتی از کشورهای شرکت‌کننده در این رویداد بوده است که با هدف آشنایی و بهره‌مندی از تجارب ایران در صنعت دفاعی از غرفه کشورمان بازدید کرده‌اند.
جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست بازدارندگی، بخشی از توانمندی‌های صنعت دفاعی خود شامل توانمندی‌های وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در این نمایشگاه عرضه کرده است.
تسلیحات، مهمات، پهپادها، تجهیزات صنایع هوایی، سامانه‌های پدافند هوایی و پدافند دریایی، موشک‌های بالستیک، تجهیزات راداری و جنگ الکترونیک همچنین باتری‌های صنعتی و نظامی تولیدی متخصصان ایرانی در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند.

پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه با حضور هیات بلندپایه نظامی کشورمان به سرپرستی سردار سرتیپ علی شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) و همچنین کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه گشایش یافت.
هیأت بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) روز یکشنبه در پی دعوت وزارت دفاع روسیه از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه بین‌المللی فنی- نظامی به مسکو سفر کرده است.

بنا بر این گزارش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امسال برای سومین سال پیاپی در نمایشگاه مجمع بین‌المللی فنی – نظامی روسیه، پاویونی به وسعت ۴۳۱ مترمربع در دو طبقه و با افزایش کمی و کیفی محصولات عرضه شده در معرض دید بازدیدکنندگان و مقامات روس و دیگر کشورها قرار داده است.

دهمین مجمع بین‌المللی فنی – نظامی روسیه که روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ در آیینی با پخش پیام تصویری ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه آغاز به کار کرد، به مدت سه روز برپا است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، هیأت‌هایی از ۸۳ کشور در این مجمع حضور یافته‌اند که در این میان، ۳۹ هیأت به ریاست وزیران دفاع یا رؤسای ستادهای کل نیروهای مسلح کشورها است.
بر اساس این گزارش، در مجموع ۱۲۰ شرکت از خارج روسیه در این رویداد حضور یافته‌اند. در این میان،‌ جمهوری اسلامی ایران،‌ بلاروس، هند و چین با برپایی پاویون‌های ملی، بخشی از ظرفیت‌های دفاعی خود را در معرض دید قرار داده‌اند.
در این نمایشگاه،‌ در مجموع بیش از ۲۰ هزار نمونه از محصولات نظامی و نیز تولیدات با کاربرد دومنظوره در معرض دید قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.